Personalisatie is dé sleutel voor een unieke klantervaring

Door digitalisering van klantcontact wordt het persoonlijk contact met klanten steeds minder. De digitale communicatie met klanten zorgt voor een korte responstijd. Het ontbreken van persoonlijk contact kan echter  invloed hebben op de afhandeltijd en de klantervaring.

Pasgeleden heb ik als klant een keuze gemaakt voor een bedrijf, omdat de aanmeld procedure kort en eenvoudig zou zijn. Alle communicatie ging via de mail en er werd snel gereageerd. Uiteindelijk heeft het 5 dagen, en niet 5 minuten, geduurd voordat ik geïdentificeerd was en toegang kreeg tot mijn account. Wat was de reden? Het interpreteren van digitale informatie. Het bedrijf verwachtte iets van mij; ik interpreteerde deze informatie en handelde daar na. Mijn (re)actie was echter niet was het bedrijf verwachtte. En ik had verwacht dat na 5 keer miscommunicatie zij mij persoonlijk hadden benaderd om me verder te helpen. Niet dus!

Personalisatie is de sleutel tot het winnen van loyaliteit en marktaandeel. De merken die het beste presteren in de enquête van KPMG* zijn degenen die zeer persoonlijke en unieke ervaringen bieden die zijn toegesneden op de unieke behoeften van élke klant.

In 7 stappen de klanttevredenheid verhogen vanuit talent 

Mijn overtuiging is dat persoonlijk contact met mijn klanten essentieel is voor een goede samenwerking en het beste resultaat. Mijn programma’s en trainingen worden afgestemd op de behoefte van de klant en voor elke klant op maat gemaakt. Bij alle programma’s staat het thema’s Klanttevredenheid, medewerker tevredenheid én het benutten van talent centraal.

Eén van de programma’s is het half jaar-programma IN 7 STAPPEN DE KLANTTEVREDENHEID VERHOGEN VANUIT TALENT. In dit programma wordt in 7 stappen de klanttevredenheid , medewerker tevredenheid en rendement verhoogd door het benutten van het talent van mensen. Elke stap heeft een unieke werkvorm waarbij de aandacht voor de mens, samenwerking en persoonlijk contact centraal staat.

 Wat levert het programma op?

  • Klanttevredenheid én omzet verhoogd
  • Medewerker betrokkenheid verhoogd
  • Minder verzuim en verloop
  • Meer efficiënt werken en kosten verlaagd

Wil je weten wat ik voor jou en jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met me op voor een vrijblijvend gesprek. In dit gesprek geef ik je 3 strategie hoe je de klanttevredenheid kan verhogen door het talent van jouw medewerkers te benutten.

 

 “Een unieke klantervaring creëer met betrokken mensen”

Winny van Buuren