Waar word jij en jouw medewerkers gelukkig van?

Wie wil niet elke dag gelukkig zijn? 

Wie wil niet elke dag dat doen waar je heel blij van wordt? Waar je anderen mee inspireert en waarde toevoegt voor de klant, de organisatie, het team. Hoe kun je dat geluksgevoel ieder keer weer bereiken tijdens je (werk)leven?  Door dat te doen waar je heel goed in bent, waarin je ieder keer weer in excelleert en het beste in presteert.

Als afdeling en team wil je op de meest efficiënte manier bijdragen aan de organisatiedoelen. Je wilt samen met jouw team de doelstellingen van jouw afdeling te realiseren. Je wilt het verschil maken voor de klant. Daarvoor zijn er binnen de afdeling verschillende functies met bijbehorende functieprofielen en competenties. Toch merk je dat niet iedereen even gelukkig is op het werk en het heel veel inspanning kost om de doelen te halen.

Maar het kan ook anders. Laat die profielen en competenties per functie eens los en ga het jouw team in gesprek. Ontdek van elkaar wat de sterke punten zijn en hoe dit talent kan bijdragen aan de teamdoelen en klanttevredenheid. Geef elkaar de ruimte en vrijheid om alles te bespreken. Haal het maximale uit jezelf en de mensen door het benutten van elkaars talent.

3 Tips om voor het herkennen van talent

  1. Luister en observeer medewerker tijdens klantcontact
  2. Laat mensen elkaars sterke punten benoemen
  3. Focus op ontwikkeling van sterke punten

Hoe je in 3 stappen de klanttevredenheid verhoogt vanuit talent

Wil je weten hoe je het talent van jouw medewerkers kan benutten om de klanttevredenheid te verhogen? Vraag dan het stappenplan “Hoe je in 3 stappen de klanttevredenheid verhoogt vanuit talent” aan.

Mijn overtuiging is dat mensen het verschil maken voor de klant. Door het benutten van het talent van medewerkers en het ontwikkelen van hun sterke punten, wordt een unieke klantervaring gecreëerd. Hierdoor wordt de klanttevredenheid en daarmee ook de omzet verhoogd. En niet te vergeten de betrokkenheid en werkplezier!

Een unieke klantervaring creëer je door betrokken mensen

 

Winny van Buuren