Wat levert het benutten van talenten eigenlijk op?

Regelmatig krijg ik vragen zoals ‘Wat is het rendement voor mijn bedrijf als we de talenten van mensen benutten?’ of ‘Waarom zou ik investeren in jouw programma, wat gaat het me opleveren?’

Door het benutten van talenten wordt de medewerker betrokkenheid, klanttevredenheid en omzet verhoogd.

Ja, dat klinkt mooi, hoor ik je denken. Maar welk resultaat levert het op?

Hogere betrokkenheid, minder verzuim en verloop

Als medewerkers de ruimte krijgen hun talent te benutten voelen ze zich meer betrokken én ervaren meer plezier in het werk. Dit heeft een positief effect op het verloop en verzuim. Een medewerker die ziek is, kost tussen de 200 euro en 400 euro per dag. In 2017 was het percentage ziekteverzuim 4% (bron: CBS).

Personeelstekort belemmert de omzetstijging

Het gaat goed met de zakelijke dienstverlening. De omzetstijging bij zakelijke dienstverlening blijft de komende tijd doorzetten. In het 3e kwartaal van 2017 steeg de omzet met 6%. Zakelijke dienstverleners zien het personeelstekort echter als een belemmering voor omzetstijging. In 2017 waren er gemiddeld 167.000. openstaande vacatures bij zakelijke dienstverlening (bron: CBS).

Meer omzet door loyalere klanten

Het benutten van talenten om de klantervaring te verbeteren, leidt tot loyalere klanten en levert 5 tot 10 procent meer winst op en bespaart 15 tot 25 procent op de kosten (bron: Management Impact). Bedrijven die uitzonderlijke klantervaringen creëren kunnen zichzelf onderscheiden van hun concurrenten.

In  3 stappen naar een betrokken team en verhoogd rendement

Door het benutten van het talent binnen jouw organisatie creëer je gelukkige medewerkers én klanten, verlaag je de kosten en verhoog je de omzet en efficiency. Dit kun je in 3 stappen samen met jouw team realiseren. Geen complex traject en ingewikkelde procedures. Door het toepassen van de eenvoudige én effectieve 3C-methode – Customer, Commitment, Change – bereik je dit resultaat binnen 3 maanden.

Wil je weten wat ik voor jou en jouw organisatie kan betekenen, neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek.

                        “Vanuit talent de klanttevredenheid verhogen”

Winny van Buuren

info@3ccc-coaching.nl

06-30475578

Uw naam (verplicht)

Uw bedrijf (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp
Aanmelden Inspiratiegesprek

Uw bericht