‘Wat zouden er weinig problemen zijn als we met elkaar zouden praten in plaats van over elkaar’

Feedback geven

Feedback geven en ontvangen is een mooi middel om samen continu te verbeteren, samen de klant op één te zetten. Maar hoe geef je elkaar feedback, zonder dat de ander zich aangesproken voelt?

In de praktijk blijkt feedback geven, maar ook feedback ontvangen best spannend. Even van je afpraten over die ene collega met iemand anders, lijkt soms makkelijker dan die collega zelf aan te spreken. Je wilt de ander ook niet aanvallen of een rot gevoel geven. Misschien vind je de reactie van die ander wel eng. Redenen genoeg te bedenken waarom je geen feedback wilt geven.

Wat gun je elkaar

Om van elkaar te leren en SAMEN het beste te doen voor de klant helpt het als we mét elkaar praten en niet óver elkaar. Hoe vertel je waardevrij wat het gedrag van een collega met je doet of wat de impact is op de klant? Hoe zorg je er voor dat de relatie goed blijft of juist beter wordt?

Geef feedback in ieder geval met een positieve intentie. Wat bewonder je aan de ander? Wat gun je de ander?

Wie ga jij straks feedback geven?