Zoek geen nieuw talent, maar vind het talent binnen jouw organisatie

Uit veel (HR-)onderzoeken blijkt dat het aantrekken van talent steeds moeilijker wordt voor organisaties. De focus ligt vaak op het aantrekken van nieuw talent. Er is minder of geen aandacht voor het talent dat al binnen de organisatie aanwezig is. Dit leidt tot frustratie bij medewerkers. Medewerkers voelen zich niet gewaardeerd en steeds minder betrokken bij de organisatie.

Hoe kun je als manager of HR-professional van een servicegerichte organisatie het talent van de medewerkers ontdekken én benutten? Door tijd en aandacht aan medewerkers te besteden. Door focus te leggen op hun sterke punten en die verder ontwikkelen. Door waarde te laten toevoegen aan de organisatie doelen vanuit het talent van mensen.

Wat is daar voor nodig? Een andere manier van het ontwikkelen van talent van mensen. Het durven loslaten van de regels zoals functieomschrijvingen. Mensen de ruimte geven om vanuit hun talenten de klanttevredenheid te verhogen. Niet denken ‘zo heurt het’.

Welke talenten kun je inzetten om het talent binnen jouw organisatie te ontdekken?

1. Luister mee met een klantgesprek. Luister naar de interactie tussen de medewerker en de klant. Wat wordt gezegd? Hoe wordt gezegd? Hoe wordt invulling gegeven aan de behoefte van de klant. Leg daarbij vooral de focus op wat goed gaat.

2. Observeer de interactie en houding en gedrag tijdens een teamoverleg. Welke kwaliteiten zie je tijdens het overleg. Wie neemt de leiding? Wie luistert goed naar wat gezegd wordt? Wie reageert op wat er gezegd wat wordt? Wie neemt acties?

3. Neem tijd om een open gesprek aan te gaan met de medewerker. Waar heeft de medewerker plezier in? Wat is de motivatie om de klant te helpen. Hoe kan de medewerker bijdragen aan de teamdoelen. Stel alleen vragen en vul het niet in voor de ander.

Wil je jouw sterke punten benutten om de klanttevredenheid en de betrokkenheid binnen organisatie te verhogen?

Kom dan 22 juni naar het Customer Service Talent Event. Het event wordt gegeven op een schitterende locatie in de Achterhoek.

Tijdens dit event krijg je

☆ Inzicht in je sterke punten om zo het talent van jouw medewerkers te ontdekken

☆ Plan van aanpak om het talent van de medewerkers te benutten voor een unieke klantervaring

☆ Boek met assessment om jouw sterke punten nog verder te ontwikkelen

☆ Een heerlijke lunch met ecologisch geteelde producten uit eigen tuin

Meld je nu aan.

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Onderwerp
Aanmelden Customer Service Talent Event

Uw bericht

3CCC-Coaching respecteert de privacy van de bezoekers en gebruikers op www.3ccc-coaching.nl en hanteert een privacy beleid.